بازرگانی پیمان الکتریک بزرگ ترین مرکز فروش تثبیت کننده ولتاژ خانگی و اداری برند دلتا و برند یاسکاوا

برای مشاهده محصولات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت بازرگانی پیمان الکتریک مراجعه بفرمایید

www.peymanElectric.com

انواع تثبیت کننده ولتاژ در بازرگانی پیمان الکتریک

تثبیت کننده ولتاز چیست؟

یک تنظیم کننده ولتاژ،ولتاژ خروجی ثابت از پیش تعیین شده را بدوم در نظر گرفتن تغییرات ولتاژ ورودی و یا بار باقی مانده از آن را تولید می کند.


دو نوع تثبیت کننده ولتاژ وجود دارد که عبارت است از :


تثبیت کننده ولتاژ خطی
تثبیت کننده ولتاژ سوئیچینگ


یک تنظیم کننده دستی با بکار گیری یک دستگاه پاس فعال(سری یا موازی) یک تقویت کننده تفاضلی بهره بالا را کنترل می کند. این ولتاژ خروجی با یک ولتاژ دقیق مرجع مقایسه می کند و دستگاه عبور برای حفظ یک ولتاژ خروجی ثابت را تنظیم می کند.
یک تنظیم کننده ولتاژ سوئیچینگ ولتاز وروردی DC را به یک ولتاز متغییر اعمال شده به یک MOSFET قدرت و یا سوئیچ سوئیچ BJT تبدیل می کند.
ولتاژ خروجی متغییر فیلتر شده به یک مدار که زمان پاور سوئیچ روشن و خاموش را کنترل می کند به طوری که ولتاژ خروجی بدون در نظر گرفتن ولتاژ ورودی در مقابل تغییرات جریان بار ثابت باقی می ماند.


برخی از توپولوژی رگولاتور سوئیچینگ چیست؟

سه توپولوژی رایج وجود دارد: buck (گام به پایین)، boost (گام به گام) و buck-boost (گام به گام / گام به پایین). دیگر توپولوژی شامل FLYBACK، SEPIC، با Cuk، فشار کشش، جلو، تمام پل، و توپولوژی نیم پل است.


چگونه فرکانس سوئیچینگ بر روی سازه تنظیم کننده تاثیر میگذارد؟

فرکانس های بالا به معنی تنظیم کننده ولتاژی هستند که می توانند از سلف ها و خازن های کوچکتراستفاده کنند که این همچنین به معنای از دست رفته سوئیچینگ بالاتر و نویز بیشتری در مدار است.


چه ضرر و زیانی با رگولاتور سوئیچینگ رخ می دهد؟

ضرر و زیانی به عنوان یک نتیجه از پاور مورد نیاز برای روشن و خاموش کردن MOSFET رخ می دهد، که با راه انداز گیت MOSFET همراه است. همچنین، تلفات توان MOSFET نیزرخ می دهد، زیرا آن به یک زمان محدود برای تبدیل انتقال به حالت های غیر انتقال مصرف می کند. مضرات نیز با توجه به انرژی مورد نیاز برای شارژ و خازن از گیت MOSFET بین ولتاژ آستانه و ولتاژ گیت تخلیه می شود.

بلوک دیاگرام

ADP1612/ADP1613 Block Diagram


برنامه های کاربردی معمول برای کنترل سوئیچینگ خطی چه هستند؟
اتلاف توان رگولاتور خطی به طور مستقیم به جریان خروجی آن متناسب با ورودی داده و ولتاژ خروجی است، بنابراین راندمان های معمول می تواند 50٪ و یا حتی پایین تر است. با این حال با استفاده از اجزای مطلوب، یک تنظیم کننده سوئیچینگ می تواند به بازده در محدوده 90٪ دست یابد. خروجی صدا از یک تنظیم کننده خطی بسیار پایین تر از یک تنظیم کننده سوئیچینگ با ولتاژ خروجی همان است. و شرایط فعلی. به طور معمول، رگولاتور سوئیچینگ می تواند بارهای فعلی بالاتر از یک رگولاتور خطی را هدایت کند.


چگونه یک رگولاتور سوئیچینگ خروجی خود را کنترل می کند؟
تنظیم کننده های سوئیچینگ به یک ابزار برای تغییر ولتاژ خروجی خود در پاسخ به تغییرات ولتاژ ورودی و خروجی نیاز دارد. یکی از این روش ها استفاده از PWM که ورودی به سوئیچ پاور همراه را کنترل می کند، که خود را در زمان خاموش و روشن بودن کنترل می کند (چرخه وظیفه). درعمل، ولتاژ خروجی فیلتر رگولاتور به کنترلر PWM برای کنترل چرخه کمک می کند. اگر خروجی فیلتر متمایل به تغییرباشد، بازخورد اعمال شده به کنترلر PWM سیکل وظیفه را برای حفظ یک ولتاژ خروجی ثابت تغییر می دهد.


چه مشخصات طراحی برای یک تنظیم کننده ولتاژ IC مهم هستند؟
در میان پارامترهای اساسی،ولتاژ ورودی و ولتاژ خروجی و جریان خروجی هستند. بسته به نوع کاربرد، پارامترهای دیگر ممکن است مانند موج دار شدن ولتاژ خروجی مهم باشد، بارگذاری پاسخ گذرا،نویزخروجی، و بهره وری. پارامترهای مهم برای رگولاتور خطی ولتاژ ترک PSRR (قدرت نسبت رد عرضه)، و نویز خروجی هستند.

بازرگانی پیمان الکتریک پیشرو در زمینه اتوماسیون صنعتی