تثبیت کننده ی ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی الکترونیکی همانگونه که از اسمش معلوم است تضمین کننده یک جریان بدون نوسان است که این موضوع و استفاده از استابلایزر باعث می شود تا وسیله برقی بواسطه نواسانات جریان الکترونیکی آسیبی نبیند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر نوسانات برق شهری دستگاه های برقی شما آسیب دیده و یا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هیچ کدام از لوازم برقی شما نسوخته است ، انسان خوش شانسی بوده اید.

استابلایزر کولر گازی

به دلیل نوسانات ناگهانی که در حال حاضر وجود دارد و با توجه به هزینه ها و قیمت های بالای کلیه لوازم برقی از جمله یخچال فریزر، لباسشوبی و کولر گازی، تلویزیون، لپ تاپ، در صورت عدم کنترل نوسانات برقی یا نداشتن برق ثابت 220 ولت، این نوسانات می تواند بیشترین صدمات را به این لوازم منجر گردد . بنابراین جهت حفاظت این لوازم برقی، خرید یک استابلایزر تک فاز توصیه می شود.
ممکن است در بعضی از صنایع که از برق سه فاز هم استفاده می کنند و احتمال صدمه دیدن برای این دستگاه های سه فاز مانند دستگاه CNC،دستگاه پزشکی ،سی تی اسکن و لیزر و یا هر گونه دستگاه سه فازی که نیاز به برق 380 ولت ثابت دارد که وجود دارد ، وجود و خرید یک استابلایزر سه فاز پیشنهاد می شود.
تمام شرایط گارانتی این نوع دستگاه ها داشتن یک ولتاژ ثابت و بدون نوسان می باشد . توصیه می شود برای جلوگیری از این ضرر و زیان های کلان از یک استابلایزر کوچک برای کلیه لوازم برقی صوتی و تصویری روشنایی و الکتریکی استفاده می شود.


استابلایزر چیست؟
استابلایزر وسیله ای است که جهت جلوگیری از نوسان و پرش های ناگهانی برق شهری و تثبیت ولتاژ برای محافظت از کلیه لوازم برقی خانگی و لوازم برقی صنعتی استفاده می شود .

استابلایزر با داشتن یک ترانس تقویت و یک برد میکروپروسسوری برق ورودی را در هر ثانیه چک نموده و در صورت افزایش یا کاهش ولتاژ به صورت اتوماتیک یک ولتاژ ثابت را به مصرف کننده ارائه می دهد.

استابلایزر چیست

آیا استابلایزر باعث کاهش یا افزایش هزینه برق می شود؟

اگر بدانید که طریقه محاسبه هزینه برق توسط اداره برق به چه صورت است، آن زمان متوجه اهمیت وجود استابلایزر و افزایش یا کاهش هزینه برق می شوید.

روش محاسبه هزینه برق بر حسب جریان می باشد به این صورت که هر چقدر ولتاژ از 220 ولت بالا رود ، جریان پایین آمده و در صورت کاهش ولتاژ از 220 به 200 ولت ، جریان بالا می رود. بنابراین با توجه به توضیح بالا ، هزینه برق منزل زیاد می شود.

در صورت داشتن یک استابلایزر می توانید با ثابت نگه داشتن ولتاژ لوازم برقی خانه خود، از پرداخت هزینه برق اضافه جلوگیری کنید.

قیمت استابلایزر از مواردی است که به برند ، نوع ، توان و ... بستگی دارد.