تثبیت کننده ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی است که می تواند ولتاژ را در دستگاه شما در سطح معین و ثابت 220 ولت، نگه دارد. استابلایزر ها بی سر و صدا هستند و از تکنولوژی های روز دنیا حساب می شوند. از حسایت کمتری نسبته به محافظ برخوردارند. همچنین استاپ لایزر ، یک جریان کاملا سینوسی و پیوسته را ارئه می دهد.

تثبیت کننده های ولتاژ دارای یک برد میکروپروسسوری هوشمند هستند که حتی با دقت 1 ولت می تواند ولتاژ ورودی را دریافت و در صورت کوچکترین نوسان یا پرش ناگهانی ولتاژ ، خروجی ثابت 220 ولت را تنظیم و به دستگاه بعدی تزریق می کند و می تواند این کار را در یک بازه بلند 150 الی 280 ولت انجام دهد و اما محافظ برق دقت مناسبی ندارد به طور مثال اگر 10 بار در طول روز ، نوسان ولتاژ اتفاق بیفتد ، دستگاه 10 بار خاموش می شود اما در استابلایزر اینطور نیست مگر اینه ولتاژ از بازه گفته شده در بالا خارج شود یعنی از 280 ولت ، بالاتر رود ، دستگاه خاموش می شود.

محافظ برق، فقط دارای یک برد الکترونیکی است که به هنگام بالا و یا پائین بودن ولتاژ برق شهر از حد تعریف شده ، برق را قطع می کند و نیز دارای یک مدار تاخیر جهت وصل مجدد برق شهر با زمان معین می باشد که این سیستم به دلیل ساده بودن، محافظ مطمئن و کاملی برای دستگاههای مصرف کننده نیست.